Как Марая Кери написа една от най-успешните празнични песни за всички времена

Публикувано от Венцислав Генчев
Как Марая Кери написа една от най-успешните празнични песни за всички времена

Оказва се, че от години една и съща песен е водеща в Spotify Weekly Charts през най-красивото време на годината. Това е „Всичко, което искам за Коледа си ти“ на Марая Кери. Но каква е историята зад песента и каква малка тайна крие тя?

Не е известно дали Марая Кери вече е имала прочутото си напористо качество на дива през 1994 г., но е ясно е, че тя изобщо не е била ентусиазирана от идеята да прави коледен албум. Въпреки това нейната звукозаписна компания смята, че е добра идея и го изисква от нея. Докато през 2020 г. това изглежда напълно нормално, в началото на 90-те коледните албуми се смятат повече за нещо, което отбелязва края на музикалната кариера. Няколко добре познати класики, лесен бонус за празниците и феновете ще останат доволни.

Глобален хит, създаден с неохота

Нищо чудно, че Марая Кери - дори като самопризната огромна коледна фенка - подхожда към идеята с голяма доза скептицизъм. Но през лятото на 1994 г. тя започва да пише песни с Уолтър Афанасиев, който впоследствие пише песни и за Селин Дион и Леона Луис. В началото на 90-те, особено рядко се случва големите и известни певци да пишат сами музиката си. Марая Кери, от друга страна, заедно с Афанасиев започват работа в отдалечена къща в щата Ню Йорк и сътворяват това, което днес е най-популярната коледна песен, създавана някога и която се нарежда на 11-то място сред най-успешните песни на всички времена.

Infographics - All I want for Christmas is youУспехът на „Всичко, което искам за Коледа си ти“ в цифри


Звезден възход след 13 години хибернация

В началото съавторът Уолтър Афанасиев не е очарован от песента. Намира я за твърде проста, а мелодията на стиха твърде предсказуема. Дори в класациите от 1994 г. в началото не изглежда толкова специална. В Германия песента достига до номер 24, а в САЩ едва до скромното 83 -то място в Top 100 през 1999 г.
Истинският тласък на популярността идва през 2003 г. с коледния филм „Наистина любов“. В него песента се изпълнява на финала от училищна група като част от училищно представление.
През следващите години песента се появява отново и отново в класациите и става все по-популярна година след година. Например от 2007 г. до сега в Германия и Великобритания е минимум в топ 40. Четири години по-късно „Всичко, което искам за Коледа си ти“ си осигурява редовно място и в топ класациите в САЩ.


Идеята, стилът и тайната на песента

Песента дължи трайния си успех на известно безвремие на парчето, което не е случайно. Афанасиев и Марая Кери искат да напишат песен, която сякаш вече я знаете, сякаш не е модерна песен. Ето защо и двамата се ориентират повече към музиката от 50-те и 60-те. И успяват. Песента наистина не звучи като типичен поп хит от началото на 90-те. Фоновите вокали придават допълнително усещане за Beach Boys и подчертават цялостното празнично усещане.
Нещо повече, останалата част от записа пази вълнуваща тайна в продължение на повече от 20 години. Съсценаристът Афанасиев разкри пред музикалното списание ASCAP как тогава са се правили записи с групата в студиото. "Сега разкривам една голяма тайна. Цялата песен, това съм само аз на компютъра“, смее се продуцентът и автор на песни. "Камбаните, пианото, барабаните - всичко е програмирано. Единственото нещо, което беше записано аналогово, бяха вокалите."
Това може да звучи малко неромантично за обикновения фен на празниците и в същото време е малко изненадващо, че музикалната индустрия има тези цифрови възможности през 1994 г. и ги използва за големи продукции. Но едно е сигурно: това не променя нищо по отношение на положителното празнично настроение, което песента задейства всеки път в първите секунди. И много нации по целия свят са съгласни с това.

Един обединен свят - как ви звучи за Коледно пожелание?

 

Ето песните, които стигнаха до върха на класациите в списъка с най-успешните коледни песни на Spotify Christmas 2019:

Spotify Christmas 2019
Топ 4 коледни песни на Spotify през 2019 г.

 

Източник: Sennheiser